Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

« Wszystkie aktualności

Nowy Mitsubishi Mirage

Data: 09/08/2012

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła datę premiery nowego, kompaktowego, globalnego modelu Mirage, który w japońskich salonach pojawi się 31 sierpnia 2012 roku.

Oszczędne i wygodne kompaktowe auto dla każdego
Nowy Mirage to globalny, nieduży samochód, który z założenia jest paliwooszczędny, niedrogi i kompaktowy (łatwy w prowadzeniu), czym spełniać ma wszelkie wymagania stawiane kompaktom zarówno na rynkach wschodzących (bazowe wersje modelu), jak i rozwiniętych (pojazd przyjazny środowisku). Po debiucie w Tajlandii, gdzie Mirage jest produkowany, oraz na rynkach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej i Japonii, nowy model pojawi się w salonach Europy, Australii oraz pozostałych regionów. Data polskiej premiery tego auta zostanie podana w przyszłym roku. Mirage to obecnie najbardziej wydajny paliwowo pojazd ekologiczny na rynku tajlandzkim. Spełnia tam wszelkie wymagania klasyfikujące dany pojazd do ulgi podatkowej przy zakupie, co wyraźnie doceniają tajlandzcy nabywcy, bowiem do końca lipca na tamtejszym rynku złożono już 33 000 zamówień na model Mirage.

Mirage może się pochwalić jednym z najmniejszych promieni zawracania w swojej klasie, wynoszącym 4,4 metra. Dzięki konstrukcji przedniej części nadwozia, która zapewnia świetną widoczność i pozwala kierowcy dokładnie ocenić położenie pojazdu, parkowanie i jazda nowym Mirage są niezwykle łatwe i przyjemne. Dzięki inteligentnemu projektowi wnętrza, kabina kompaktowego Mirage oferuje sporo przestrzeni dla pięciu osób oraz bardzo praktyczny w codziennym użytkowaniu bagażnik.

Po prostu najlepsza wydajność paliwowa.
W Japonii nowy Mirage oferowany będzie w trzech wersjach wyposażeniowych, a wszystkie egzemplarze posiadać mają układ napędowy składający się z nowego, trzycylindrowego, litrowego silnika MIVEC i najnowszej generacji przekładni CVT INVECS-III. Wersje wyposażeniowe M  i G obejmują system Eco Drive Assist, który ułatwia bardziej ekologiczną i paliwooszczędną jazdę, funkcję wyłączania silnika na postoju AS&G*3 oraz inne technologie, dzięki którym odmiany M  i G mogą pokonać 27,2 km na jednym litrze paliwa. Z 20% zapasem spełnia on wszelkie normy wydajności paliwowej dla nowych pojazdów, jakie zaczną obowiązywać na japońskim rynku w 2015 roku. Dzięki temu nowy model może być zakwalifikowany do grupy pojazdów ekologicznych, których nowi właściciele przy zakupie zostają zwolnieni z podatku od nabycia pojazdu oraz podatku od pojemności silnika. Wersja wyposażeniowa E nie posiada funkcji AS&G, ale dzięki sporej redukcji masy własnej, rozwiązaniom poprawiającym właściwości aerodynamiczne oraz innym udoskonaleniom konstrukcyjnym może na jednym litrze paliwa pokonać dystans 23,2 kilometra

Nadwozie
Subtelne, charakterystyczne linie przednich reflektorów oraz wyraziste przetłoczenia pokrywy silnika budują bardzo przyjazną wizualnie stylizację przedniej części nadwozia. Zwarte i wyraziste są również linie boczne. Uwagę zwraca tu wyraźnie zarysowana i płynnie pnąca się ku górze linia przewężenia, która zapewnia świetną widoczność, oraz równoległa do niej linia nadprogowa. Obie tworzą dynamiczny design bocznych paneli nadwozia. Linia dachu łagodnym łukiem opada ku tyłowi, dzięki czemu osobom zasiadającym w drugim rzędzie foteli nie zabraknie miejsca nad głowami. Wnętrze dyskretnie zwęża się podkreślając masywne nadkola.

Dzięki analizie przepływu cieczy oraz badaniom w tunelach aerodynamicznych zespół konstruktorski opracował optymalne kształty nadwozia pozwalające zmniejszyć opory powietrza i uzyskać współczynnik oporu do wartości zaledwie 0,27 (testy wewnętrzne producenta, nie dotyczy wersji wyposażeniowej E).

Nabywca Mirage ma do wyboru osiem atrakcyjnych kolorystycznie odcieni lakieru nadwozia. Poza znanymi już kolorami Cerulean Blue Mica, Red Metallic, White Pearl, Cool Silver Metallic and Stylish Black Mica, są to trzy zupełnie nowe barwy – Lemonade Yellow Metallic, Pop Green Metallic oraz Cassis Purple Metallic.

Inteligentny projekt i wnętrze
Za sprawą inteligentnego projektu, który umożliwia niezwykle ergonomiczne rozmieszczenie poszczególnych podzespołów w komorze silnika, udało się zmniejszyć jej rozmiary, co jednocześnie pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni w kabinie Mirage. Mimo iż nowy model jest nieznacznie mniejszy od typowych przedstawicieli klasy kompakt, w jego wnętrzu wygodnie podróżować może pięć osób, a jego praktyczny bagażnik świetnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu.

Kształt przedniej części nadwozia sprawia, iż kierowca widzi oba krańce pokrywy silnika, co znacznie ułatwia określenie wymiarów i położenia pojazdu podczas wykonywania manewrów. Cofnięte słupki A oraz obniżona linia przewężenia z przodu zapewnia znakomitą widoczność przed autem i na boki. Dodatkowym atutem auta jest jeden z najmniejszych w tej klasie promieni zawracania (4,4 metra). Wszystkie te czynniki sprawiają, że kierowca może poczuć się bardzo pewnie za kierownicą nowego Mirage, bowiem takie manewry jak skręcanie na skrzyżowaniach, jazda po wąskich drogach czy parkowanie równoległe nie sprawiają najmniejszych trudności.

Płaska deska rozdzielcza z wyrazistą linią przetłoczenia na całej szerokości podkreśla przestronność kokpitu. Prosta stylistyka jej górnej części potęguje wrażenie otwartości i przewiewności kabiny, a także wpływa na poprawę widoczności. Dodatkową ozdobą deski rozdzielczej jest panel środkowy pokryty lakierem fortepianowym.

Słupkowy wskaźnik Eco Drive Assist w zespole zegarów nieustannie informuje kierowcę jak ekonomicznie prowadzony jest pojazd. Obliczenia dokonywane są w oparciu o bieżące zużycie paliwa oraz aktualną prędkość. Wielofunkcyjny wyświetlacz również promuje oszczędny styl jazdy (bardziej przemyślany i wydajny paliwowo) pokazując takie wartości jak czas wstrzymania pracy silnika przez system AS&G, średnie zużycie paliwa oraz dystans, jaki pojazd może jeszcze pokonać bez tankowania. Dane te mają zachęcić kierującego do bardziej paliwooszczędnej jazdy.

Dwie opcje kolorystyczne wnętrza pozwalają dopasować jego stylistykę do wybranego koloru lakieru nadwozia. W dwukolorowej wersji Black & Ivory kabina zostaje rozjaśniona, a w wersji Black nabiera bardziej stonowanego i subtelnego wyglądu.

Aby zapewnić wygodę i funkcjonalność codziennego użytkowania, kabinę nowego Mirage wyposażono w liczne schowki takie, jak schowek w desce rozdzielczej przed pasażerem, znajdujący się nad nim wysuwany schowek szufladowy, schowek w konsoli środkowej, schowki kieszeniowe w drzwiach, uchwyty na napoje z przodu i z tyłu oraz schowek kieszeniowy w oparciu przedniego fotela pasażera. Oparcie tylnej kanapy można dzielić w stosunku 60/40 oraz składać, co umożliwia transport większych przedmiotów.

Silnik i przekładnia
Nową generację Mirage napędza lekki, kompaktowy, trzycylindrowy silnik  o pojemności 1 litra z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Zużycie paliwa udało się obniżyć dzięki redukcji masy oraz tarcia i obciążenia jednostki napędowej. Wersje wyposażenia M oraz G wykorzystują najnowsze technologie ekologiczne, które ułatwiają bardziej oszczędne użytkowanie pojazdu. Należy do nich funkcja AS&G, układ hamulcowy z systemem odzyskiwania energii, wydajny alternator oraz moduł IBS, czyli czujnik z układem analizującym podstawowe parametry pracy akumulatora.

Silnik maksymalnie generuje moc o wartości 51 kW (69 KM) przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 86 Nm przy 5000 obr./min. Jeśli połączymy to z masą równą pojazdowi klasy minicar, staje się jasne, że nowa generacja modelu Mirage oferuje dynamiczne przyśpieszenie, dzięki któremu zarówno jazda po mieście, jak i po autostradach sprawia tyle samo przyjemności.

Silnik nowego Mirage sprzężono z najnowszą generacją przekładni INVECS-III CVT, która posiada układ kinematycznych kół zębatych poprawiający przyśpieszenie i wydajność paliwową. Zwiększenie zakresu prędkości obrotowej silnika, przy której załącza się sprzęgło ryglowe oraz optymalizacja systemu sterowania przekładnią przyczyniły się do dalszej redukcji zapotrzebowania na paliwo, co nie odbyło się jednak kosztem osiągów i przyśpieszenia.

Bezpieczeństwo
Nowy Mirage posiada układ ABS zapobiegający blokowaniu się kół podczas awaryjnego hamowania na śliskiej nawierzchni, który pozwala kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem. Ponadto model wyposażono w układ EBD*8, który zwiększa siłę hamowana tylnych kół w mocno dociążonym pojeździe. Pozostałe dostępne systemy poprawiające bezpieczeństwo to: system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), system wspomagania hamowania (BA) oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). W wersji E systemy BA i HSA dostępne są w opcji.

Źródło: www.samar.pl

Link: http://www.samar.pl/__/3/3.a/69064/Nowy-Mitsubishi-Mirage-.html?locale=pl_PL&3.pm=9ebc8496c012a6d8157110a2246630e28f

« Wszystkie aktualności

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia