Zespół Mitsubishi Ralliart zajął 3. miejsce w Asia Cross Country Rally 2023



3_miejsce_zespolu_mitsubishi_ralliart_w_rajdzie.jpg [140.15 KB]



Firma Mitsubishi Motors poinformowała, że zespół Mitsubishi Ralliart, któremu zapewniała wsparcie techniczne, wywalczył trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu Asia Cross Country 2023 (dalej: AXCR). Rajd odbył się w Tajlandii i Laosie w dniach 13-19 sierpnia. Na trasy rajdu AXCR 2023 wystartowały trzy nowe Mitsubishi L200 (prototypy cross-country T1), pokonując łączny dystans 2033,42 km, w tym 973,98 km odcinków specjalnych (OS). Ostatecznie 3. miejsce w klasyfikacji generalnej zajął były mistrz AXCR Chayapon Yotha (Tajlandia) z zespołu Mitsubishi Ralliart. Katsuhiko Taguchi (Japonia), startujący po raz pierwszy w AXCR w barwach zespołu Mitsubishi Ralliart, zajął 8. miejsce w klasyfikacji generalnej, a Rifat Sungkar (Indonezja) uplasował się na 32. pozycji. Co więcej, team Mitsubishi Ralliart zdobył nagrodę zespołową, która jest przyznawana zespołowi, który zgłosił co najmniej dwie załogi i wszystkie ukończyły rajd, osiągając najlepszy czas łączny liczony dla dwóch najlepszych pojazdów.

Nieco możliwości nowego Mitsubishi L200/Triton poniżej:






Podobnie jak w poprzednich latach, AXCR 2023 odbył się w porze deszczowej, a uroczyste rozpoczęcie miało miejsce 13 sierpnia na Walking Street, słynnym punkcie widokowym w Pattaya w Tajlandii. Od etapu 1. w dniu 14 sierpnia do etapu 3., który odbywał się 16 sierpnia, zawodnicy rywalizowali na odcinkach specjalnych (OS) w Tajlandii, a 17 sierpnia podczas etapu 4. przekroczyli granicę do Champasak w Laosie. 18 sierpnia, w czasie etapu 5., uczestnicy dotarli do Paksong, wyżynnego obszaru w Laosie. Po przejechaniu odcinków specjalnych podczas etapu 6., uczestnicy dotarli 19 sierpnia do mety w pobliżu Prasat Wat Phu, obiektu wpisanego na listę światowego dziedzictwa. Samochody rajdowe były podczas jazdy pokryte drobnym pyłem, który utrudniał kierowcom obserwację drogi i pojazdów jadących przed nimi. Druga połowa rajdu w Laosie była serią stromych tras z dużymi wybojami, błotnistymi drogami i przeprawami przez rzeki, których nie było na odcinku w Tajlandii, co dodatkowo utrudniało kierowcom poprawianie wyników.

Chayapon Yotha w samochodzie 101, który miał ambicję, by sięgnąć po drugie z rzędu mistrzostwo AXCR, zademonstrował możliwości nowego rajdowego Tritona/L200, ustanawiając drugiego dnia drugi czas przejazdu OS2. Dzięki równej jeździe, Yotha zakończył pierwszą połowę rywalizacji w swojej ojczyźnie, Tajlandii, na 4. miejscu w klasyfikacji generalnej. Utrzymał doskonałe czasy w drugiej połowie i awansował na 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, plasując się na 3. miejscu w OS4. Utrzymał czołową pozycje w kolejnych OS-ach i w efekcie doprowadził nowego Tritona/L200 na podium.

Dla startującego po raz pierwszy w AXCR Katsuhiko Taguchi z samochodu 112 był to pierwszy rajd terenowy. Pomimo to, umiejętności precyzyjnego prowadzenia i wysoka prędkość, pozwoliły mu ustanowić najlepszy czas na OS 1 pierwszego dnia. Zwiększenie tempa utrudniał mu rywal, blokujący drogę, a skomplikowane, rozgałęziające się drogi w dżungli sprawiły, że zakończył swój pierwszy start w AXCR na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Rifat Sungkar w samochodzie 106 stracił dużo czasu na pierwszym odcinku specjalnym pierwszego dnia z powodu problemów z układem chłodzenia. Spowodowała je roślinność w dżungli, która blokowała przepływ powietrza przez kratę chłodnicy. W efekcie Sungkar otrzymał 8-godzinną karę, co znacznie oddaliło go w klasyfikacji. Co prawda nadal startował z końca stawki, gdzie trudno było finiszować w czołówce, ale dobrze się spisał, notując najszybszy czas na OS5 i zajmując 32. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Trasa była wyczerpująca, ze względu na intensywne letnie upały i niewielkie opady, choć panowała pora deszczowa, a także szybką jazdę na najtrudniejszych odcinkach drogowych w ostatnich latach. Zespół Mitsubishi Ralliart wystartował w tym rajdzie nowym Tritonem/L200, który oparty był na nowej generacji modelu, który ewoluował pod każdym względem. „Musieliśmy skonstruować samochody rajdowe w krótkim czasie, na bazie nowego modelu, który dopiero co został wprowadzony na rynek, jednak byliśmy w stanie zademonstrować jego osiągi w wielu sytuacjach i zajęliśmy 3.. miejsce w klasyfikacji generalnej" - powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „Nie wygraliśmy mistrzostw drugi rok z rzędu, ale zdołaliśmy ukończyć rajd wszystkimi trzema Tritonami/L200, nie tracąc ani jednego samochodu, stosując prawie takie same specyfikacje jak w samochodach produkowanych seryjnie i używając części z samochodów seryjnych, co przekonało nas, że obrany przez nas kierunek produkcji samochodów jest właściwy. Mogliśmy również uzyskać przydatne informacje techniczne, które powinniśmy uwzględnić w pojazdach seryjnych, a także dowiedzieć się, jak podnieść konkurencyjność naszych samochodów rajdowych, co czyni to wydarzenie bardzo znaczącym. Zespół Mitsubishi Ralliart chciałby podziękować naszym sponsorom za hojne wsparcie, a fanom na całym świecie za entuzjastyczny doping.”

Klasyfikacja generalna w kategorii samochodów AXCR 2023

1 Takuma Aoki (Toyota Fortuner) 11:46:22
2 Tubagus Moerinsyahdi (Toyota Fortuner) 11:50:50
3. Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton/L200) 12:00:40
4. Yehoshua Heymann (Segal Segal) 13:10:40
5. Pittiphon Promchotikul (Toyota Hilux REVO) 13:30:59
6. Mana Pornsiricherd (Toyota Hilux) 13:33:25

8. Katsuhiko Taguchi (Mitsubishi Triton/L200) 13:49:31
32. Rifat Sungkar (Mitsubishi Triton/L200) 30:22:29



Poznaj naszą gamę modelową oraz aktualne kampanie i promocje.